تبلیغات
یادگاری - تمام رکورد های آقای المپیا
 
یادگاری
صفحه نخست            تماس با مدیر            پست الکترونیک           RSS            ATOM

با کاتلر در میز گرد کاملا وزنه ای!



من بدنساز بسیار قدرتمندی هستم ، اما در عین حال خیلی خوب می دانم که بدنسازان زیادی هستند که از من قوی ترند. قدرت موضوع وسوسه انگیزی است ، چرا که بعضی ها قادرند وزنه هایی را بلند کنند که هرگز از جسه آنها نمی توانید چیزی را حدس بزنید.


بعضی از شما نمی توانید به اندازهمن در تمرینات از وزنه استفاده کنید ، خیلی ها هم هستند که از من سنگین تر کار می کنند ، بنابراین قدرت یک واژه کاملا نسبی است.

البته برایم هیچ اهمیتی ندارد که چه کسی می تواند چه وزنه ای را جا به جا کند ، شما هم نباید در این مورد حساس باشید.همه ما از وزنه هایی استفاده می کنیم که بتوانیم بتوانیم کارمان را انجام دهیم حالا می خواهد اسکوات با 90 کیلو باشد یا 270 کیلو!!
بدنسازی ورزشی است که شما را بر اساس فیزیک تان قضاوت می کنند.به طور حتم لازم است در تمرینات ، وزنه ها را تا حد مشخصی سنگین انتخاب کنید ، اما از یک حد به بعد سنگینی وزنه وزنه باعث افزایش قدرت نمی شود و سود چندانی برای رشد سایز عضلات ندارد و در عین حال شما را در معرض آسیب دیدگی قرار می دهد.
هر وقت که می خواهم وزنه های تمرین را سنگین تر انتخاب کنم ، مکث می کنم و از خودم می پرسم که آیا این اقدام به توسعه فیزیکم کمکی می کند یا خیر و این سوالی است که شما هم باید از خود بپرسید!

وزنه های رکوردی ممنوع


صادقانه بگویم که شوق زیادی برای بلند کردن وزنه های تمرینم ندارم.منظورم این است که هدف از این کار را درک نمی کنم.من یک بدنساز هستم و دوستانی که مقالات نا را مطالعه می کنند اغلب بدنساز هستند.
وزنه هایی که در تمرین استفاده می کنیم چیزی بیشتر از ابزاری برای افزایش دادن بدن نیست.
ما بر اساس فیزیکی که داریم در مسابقات مورد قضاوت قرار می گیریم و روی صحنه فرقی ندارد که چه کسی رکورد پرس سینه بیشتری داشته باشد!
داوران به سایز ، شکل و تفکیک عضلات نگاه می کنند ، همچنین به ساختار ،تناسب و تقارن فیزیکی ما توجه دارند.
شاید بگویید عضلاتی که قوی ترند بزرگتر هم هستند، اما این همیشه صحت ندارد.همه ما افرادی را می شناسیم که فوق العاده قوی هستند اما به هر دلیلی سایز و حجم خیلی بالایی ندارند.
من بارها و بارها در مورد وزنه های تمرینی ام مورد پرسش قرار گرفته ام و حالا که مستر المپیا هستم این سوالات بیشتر هم شده است ، بنابراین بد ندیدم که درباره وزنه های تمرینی ام صحبت کنم تا به سوالات خیلی ها پاسخ داده شود.

پرس سینه

زمانی که 20 ساله بودم و در باشگاه گلد ورکستر تمرین می کردم پرس سینه حرکت خیلی مهمی بود.عده اندکی بودند که به طور منظم با 225 کیلو وزنه پرس سینه هالتر را انجام می دادند.یکی از آنها فرانک مک کالین بود که فقط 75 کیلو گرم وزن داشت!

وقتی او را در حال تمرین با این وزنه دیدم با خودم گفتم که حد اقل باید به اندازه او پرس بزنم ،

چرا که حدود 3 کیلو از او سنگین تر بودم.بهترین رکوردی که در پرس سینه دارم 250 کیلو گرم برای 2 تکرار بود.
این روزها با توجه به این که ریسک تمرین با چنین وزنه هایی بیشتر از فوایدشان است هرگز مرا در حال تمرین با چنین وزنه هایی نمیبینید.

پرس بالا سینه هالتر

بهترین رکوردم در این حرکت 180 کیلو بود که 6 الی 8 تکرار اجرا می کردم. وزنه خیلی قابل توجهی نیست ، اما بد هم نیست. این حرکت را هنوز هم در برنامه هایم استفاده می کنم.

پرس سینه دمبل



یکبار دمبل های 90 کیلویی را 2 تکرار پرس کردم یعنی درست سه روز بعد از حرفه ای شدنم در مسابقات ملی 1996 بود.

اسکوات

اواخر سنین نوجوانی پا ذهای خیلی قدرتمندی داشتم و این در حالی بود که سابقه زیادی در تمرین نداشتم.
در سن 19 سالگی به یاد دارم که نزدیک به 317 کیلو گرم وزنه را 2 تکرار اسکوات کردم.تکرار های اسکوات را همیشه کامل اجرا می کردم.
در گذشته پاهایم از تمام بخشهای بنم جلوتر بودند.اجرای اسکوات 225 کیلویی برای 10 تکرار برایم مثل آب خوردن بود.این روزها با 180 کیلو 2 ست اسکوات می زنم و در بخش پایین حرکت مکث می کنم تا بتوانم از وزنه متوسط فشار زیادی را دریافت کنم.

پرس پا

وقتی که جوانتر بودم تا جایی که وزنه اجازه می داد وزنه می زدم و با آن همه وزنه چند ست با حداقل 8 الی 10 تکرار عمیق اجرا می کردم.اگر بخواهم حدس بزنم احتمالا وزنه کاربردی بین 540 تا 590 کیلوگرم بود.در حال حاضر با 450 کیلو چندین ست 20 الی 30 تکراری اجرا می کنم.
 
ددلیفت

در سال 2005 با وزنه 225 کیلویی چند ست 8 تکراری اجرا میکردم ، هنوزم ددلیفت می زنم هیچ حرکت دیگری مثل ددلیفت نمی تواند خون را داخل عضلات پشت جریان دهد.

زیربغل هالتر خم

با 180 کیلو 8الی 10 تکرار انجام داده ام و می توانم در هر جلسه تمرین زیربغل با 165 کیلو ، 10 تکرار انجام دهم.

زیربغل تک دمبل خم


دمبل 90 کیلویی را 10 تکرار در این حرکت جا به جا کرده ام و همیشه هم در باشگاه خودم با دمبل 80 کیلویی این حرکت را اجرا می کنم.

بارفیکس با وزنه

وقتی که اکثر سال وزنم نزدیک به 236 کیلو گرم است در اجرای بارفیکس نیازی به وزنه اضافی ندارم و آن را 6 الی 8 تکرار انجام می دهم.

شراگ

با هالتر می توانم تا 270 کیلو هم برسم .با دمبل هم می توانم با 90 کیلویی ها چند تکرار انجام دهم و می توانم ده ها ست با دمبل 80 کیلویی انجام دهم.
در بخش بالایی حرکت واقعا انقباض می دهم و دامنه واقعی حرکت را رعایت می کنم.

پرس سرشانه نشسته دمبل

پرس با دمبل 72/5 کیلوگرمی را 8 الی 10 تکرار تجربه کرده ام و برای رساندن وزنه به حالت شروع دوست دارم کمک نگیرم.

جلو بازو هالتر



قدرت بازوهایم به اندازه سایز جلوبازوهایم قوی نیست.یکبار سعی کردم با ا00 کیلو وزنه جلوبازو هالتر بروم و فکر می کنم که 2 تکرار انجام دادم و بعد از آن از خودم پرسیدم که اصلا چرا این کار را انجام دادم؟هدفم چه بود؟

جلو بازو دمبل

من زمانی از دمبل های 36 کیلویی استفاده می کردم اما فرم حرکتی ام ضعیف بود.خیلی از اوقات از دمبل های 27/5 کیلویی استفاده می کنم.

پشت بازو خوابیده هالتر

حدود 80 کیلو وزنه بدون احتساب میله ez که حدس می زنم وزن آن بین 7 الی 11 کیلو بود.

پشت بازو دمبل پشت گردن

من معمولا از دمبل های 72/5 کیلویی استفاده می کنم و شک دارم که در مدل تک دست بتوانم بیشتر از 30 کیلو استفاده کنم.
یکبار من و رونی کولمن در یک جلسه عکسبرداری هر دو از دمبل 60 کیلویی در حرکت دو دست استفاده کردیم و حس می کردیم که خیلی وزنه قابل توجهی است تا این که اندکی کنارتر از ما بدنسازی آماتور به نام رابرت بورینکا مشغول تمرین شد و دیدیم که همین حرکت را با دمبل 60 کیلویی اجرا می کند آنهم به صورت تک دست!!



منبع:مجله رزم







نوع مطلب : ورزشی، 
برچسب ها : کاتلر، jay cutler، بدنسازی، پرس، سینه، پرس بالاسینه، دمبل، جلو بازو، پشت بازو، بازو، هالتر، مصاحبه، مستر المپیا، زیر بغل، پشت، ددلیفت، سرشانه، شراگ، بارفیکس، پا، اسکوات، عکس ورزشی، تمرینات جی کاتلر، رکورد،
لینک های مرتبط :

یکشنبه 29 اسفند 1389
دوشنبه 13 شهریور 1396 04:46 ق.ظ
Thanks for sharing your thoughts on تمام. Regards
دوشنبه 30 مرداد 1396 10:59 ق.ظ
Hmm it looks like your site ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll
just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly
enjoying your blog. I as well am an aspiring blog writer but I'm still new
to the whole thing. Do you have any helpful hints for first-time blog writers?
I'd genuinely appreciate it.
جمعه 13 مرداد 1396 05:34 ق.ظ
I've been surfing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours.
It's pretty worth enough for me. In my view, if all site owners and bloggers made
good content as you did, the web will be much more useful than ever before.
دوشنبه 22 خرداد 1396 02:14 ب.ظ
Hmm it looks like your blog ate my first comment (it was
super long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm
thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring
blog writer but I'm still new to the whole thing.
Do you have any recommendations for newbie blog writers?

I'd really appreciate it.
جمعه 29 اردیبهشت 1396 03:08 ق.ظ
Hello very nice blog!! Guy .. Excellent .. Amazing ..
I will bookmark your web site and take the feeds also? I'm satisfied to seek out a lot of useful info here in the put up,
we need develop more techniques on this regard, thanks for sharing.
. . . . .
پنجشنبه 31 فروردین 1396 09:18 ق.ظ
Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I
provide credit and sources back to your site? My
blog is in the very same area of interest as
yours and my users would certainly benefit
from some of the information you present here. Please let me know if
this okay with you. Thanks a lot!
سه شنبه 29 فروردین 1396 09:14 ق.ظ
For most recent information you have to go to see world-wide-web and on the web I
found this web page as a most excellent web page
for hottest updates.
جمعه 30 مرداد 1394 08:34 ق.ظ
سلام
لطفا این متنو تا اخر بخونین
از وبلاگتون دیدن کردم مطالب خوبی توشه
ما یه شبکه اجتماعی داریم به نام فیس پلاک میخوایم توش فعالیت مفید کنیم و با بقیه شبکه ها متفاوت باشیم
ازتون دعوت میکنیم که مارو توی این راهمون همراهی کنین و توی سایتمون عضو و فعال باشید
منتظر حضورتون هستیم
www.facepalak.ir
با تشکر
شبکه اجتماعی فیس پلاک
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :