تبلیغات
یادگاری - تمرین جلوبازو با گوستاو بادل
 
یادگاری
صفحه نخست            تماس با مدیر            پست الکترونیک           RSS            ATOM



گوستاوبادل می‌گوید:«تقریباًبه طورکامل تمریناتم راغریزی انجام می‌دهم وهیچ برنامه مشخصی ندارم . براساس آنچه بدنم طلب می‌کند تمرین می‌کنم . حتی برنامه تمرینم بر اساس چیزهایی است که حس می‌کنم. ممکن است با روش 4 روز تمرین 1 روز استراحت کار کنم یا با روش 2 روز تمرین 1 روز استراحت. برایم فرقی ندارد که چند روز می‌گذرد.


من نباید مثل هیچ بدنساز حرفه‌ای دیگری باشم.من خودم هستم ونمی‌خواهم مثل کس دیگری باشم.حتی نمی‌خواهم مثل کولمن یا فلکس ویلر باشم.هر کدام از اینها بدن متفاوتی نسبت به من دارند».

رژیم غذایی بادل هم متفاوت از دیگران است بطوریکه می‌گوید:«وقتی که رژیم دارم  خوشحالم» غذاهای عادی مثل گوشت خالص، ماهی، مرغ و سالاد می‌خورم. به خودم گرسنگی نمی‌دهم. اگر هله‌هوله بخورم حس خوبی نخواهم داشت. نفخ می‌کنم. از دسر خوشم نمی‌آید و به همین خاطر موفقم».




جلو بازو هالتر ایستاده

بعد از گرم ‌کردن  او تمرین جلو بازو را با این حرکت  آغاز می‌کند . پا های خود را حدود  15 الی 20 سانتی‌متر ازهم فاصله می‌دهدونوک پاهارا اندکی سمت بیرون متمایل می‌کند.کل بدن را سفت و محکم نگه می‌دارد. هالتری را با فاصله‌ای بازتر از عرض شانه‌ها در دست می‌گیرد و برای شروع میله را در تماس با ران‌ها نگه می‌دارد.از آنجا به آرامی هالتر را تا حد چانه بالا می‌بردو جلوبازوها را به شدت منقبض می‌نماید. پس از آن با کنترل به بخش اول باز می‌گردد.

او می‌گوید: «به طور نرمال هر حرکت را 4 ست با 8 الی 10 تکرار اجرا می‌کنم. در هر ست وزنه را بیشتر می‌کنم وهمه ست‌ها رابا ناتوانی به پایان می‌برم.حداکثر وزنه‌ای که دراین حرکت استفاده کرده‌ام 90 کیلو بوده است».


جلوبازو ایستاده چکشی

او بعد از  هر ست تمرین عضلات را تحت کشش قرار می‌دهد . حرکت بعدی ‌اش جلوبازو چکشی است. برای این حرکت دمبل‌ها را در حالت آویزان کنار پاهایش نگه می‌دارد و پاها را حدود 15 الی 20 سانت از هم فاصله می‌دهد.

می‌گوید:«گاهی اوقات فاصله پاها را بیشتر می‌کنم وگاهی کمتر. هیچ وقت از زاویه یا نوع گیرش یکسانی استفاده نمی‌کنم.همیشه نحوه کار را تغییر می‌دهم تا عضلات از طرق متفاوتی تحریک شوند. یکی از دمبل‌ها را بالا می‌آورد تا به شانه برسد و اندکی مچ دست را سمت عقب متمایل می‌کند تا در بخش بالائی حرکت تماس کوچکی بین دمبل و جلو سرشانه به وجود آید. پس از آن دمبل را به جای اول باز می‌گرداند و تکرار بعدی را با بازوی مخالف اجرا می‌نماید.



جلوبازو دمبل نشسته تناوبی

گوستاو  انتهای یک میز صاف می‌نشیند و در حالی که پاها را به  عرض شانه فاصله داده کف آنها را کامل روی زمین قرار می‌دهد.در شروع دمبل‌ها از کنار بدن آویزان هستند و آرنج‌ها نیز مختصری خمیده هستند . این خمیدگی آرنج را برای حفظ کنترل و  همچنین جلوگیری از کشش اضافی در آرنج ‌ها رعایت می‌کند . یکی از دمبل‌ها را بالا می‌برد تا تقریباً تماسی با شانه پیدا کند. گوستاو می‌گوید: «سپس به شدت جلوبازوهای خود را منقبض کرده و فیگور می‌گیرم. صرفاً دمبل را بالا و پائین نمی‌برم.درباشگاه خیلی‌ها رامی‌بینیدکه این کار را انجام می‌دهنداما هیچ چیزی عایدشان نمی‌شود.فرم حرکت من در واقع خیلی کامل و آهسته است».پس از انقباض دمبل را به موقعیت شروع حرکت باز می‌گرداند و سپس تکرار بعدی را با بازوی مخالف اجرا می‌کند.


جلوبازو ایستاده تمرکزی

برای این حرکت در حالت ایستاده زانو ها را خم می‌کند ، لگن را عقب می‌دهد و بالاتنه را به جلو متمایل می‌کندبه طوری که شانه‌هایش بالای زانوها قرار می‌گیرند.فاصله بین پاها به عرض شانه است و نوک پاها به سمت جلو ، آرنج  چپ را خم می‌کند و دست چپ را روی زانوی چپ یا جای دیگری قرار می‌دهد تا تعادل بدن حفظ شود.در دست راست در حالی که آویزان است دمبلی دارد وآرنج را اندکی خم نگه می‌دارد.وزنه رابه آرامی بالا می‌بردو به شدت جلوبازوها رامنقبض می‌کند وسپس به وضعیت شروع حرکت باز می‌گردد.بعد از انجام 4 ست با 8 الی 10 تکرار برای هر بازوی راست سراغ بازوی چپ می‌رود.





جلوبازو لاری

دراین حرکت اودرحالت ایستاده پاهارابه عرض شانه فاصله می‌دهدو روی میزلاری سوار می‌شود. با فاصله‌ای کم بین دست‌ها با میله EZ آغاز می‌کند و پس از آن فاصله بین پاها و دست‌ها را زیاد می‌کند.

در مورداین تکنیک‌ها می‌گوید:«هیچ وقت تمریناتم خسته‌کننده نیستند.همیشه تغییراتی کوچک در برنامه‌ها دارم.تمرینم بیهوده نیست وچه بخش مثبت و چه بخش منفی حرکات را کنترلی اجرا می‌کنم و همواره انقباض را محکم انجام می‌دهم.تمرین برایم سرگرم‌کننده است. با خودم رقابت می‌کنم واین حالت راخیلی دوست دارم.تمرین برایم بهترین اوقات روزم است.اگر مشکلی داشته باشم حین تمرین همه چیز رافراموش می‌کنم.اگر تمرکزم 100 درصد نباشدافکارمختلفی به سرم می‌آید».

جلوبازو لاری تمرکزی

او تمرین جلوبازوی خود رابا این حرکت به پایان می‌رساند.خودش در رابطه با این حرکت می‌گوید: «عضلاتم دراین مرحله کاملاًدم کرده‌اند.بنابراین حرکت آخرمثل فیگور گرفتن است چراکه تکرارهای زیادی با وزنه سبک انجام می‌دهم و از قرارگیری بازوها در حالت صحیح مطمئن می‌شوم. استفاده از  دمبل و  اجرای حرکت به  صورت تکی باعث می‌شود هر دو بازو  یکنواخت تمرین داده شوند».

بادل برای انجام این حرکت نمی‌نشیندبلکه درحالتی قرار می‌گیردکه به آن خم اسکوات می‌گوید. در این حالت زانوها را خم می‌کند،لگن را عقب می‌دهد.سینه را به میز می‌چسباند و بازوی چپ را روی میز تکیه  می‌دهد و با دست راست هم میز  را نگه می‌دارد . در حالی که بدن را ثابت نگه می‌دارد دمبل را بالا می‌برد و جلوبازو را محکم منقبض می‌کند. سپس در مرحله منفی حرکت در مقابل وزنه مقاومت می‌کند.

گوستاو می‌گوید:«با قراردادن بازو دراین زاویه درواقع استرس اضافی روی بخش پائینی جلوبازوها اعمال خواهید نمود».


 




نوع مطلب : ورزشی، 
برچسب ها : گوستاو بادل، بادل، گوستاو، بدنساز، بدنسازی، پرورش اندام، جلو بازو، پشت بازو، جلو، لاری، دمبل، تمرین جلوبازو، تمرکزی، هالتر، تمرین جلو بازو با گوستاو بادل، جلو بازو هالتر، جلو بازو چکشی، جلو بازو ایستاده، عکس های گوستاو بادل، مسابقات مستر المپیا، gustavo badell،
لینک های مرتبط :

سه شنبه 30 فروردین 1390
دوشنبه 27 شهریور 1396 07:12 ق.ظ
It's hard to come by experienced people about this topic, however, you sound like you know
what you're talking about! Thanks
جمعه 13 مرداد 1396 06:09 ق.ظ
Have you ever considered creating an ebook or guest authoring on other sites?
I have a blog based on the same information you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know
my audience would appreciate your work. If you are even remotely interested,
feel free to send me an e-mail.
پنجشنبه 18 خرداد 1396 08:55 ب.ظ
We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your site offered us with valuable information to work on. You've done an impressive job and our entire community will be
grateful to you.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 09:57 ب.ظ
Hello, I enjoy reading all of your post. I like to
write a little comment to support you.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :