تبلیغات
یادگاری - شاون ری و پشت بازو
 
یادگاری
صفحه نخست            تماس با مدیر            پست الکترونیک           RSS            ATOM



ایجاد تنوع در تمرینات مانند استفاده از ادویه و چاشنی در پختن غذا است.

این جمله معروف شاون ری در مورد تمرینات بدنسازی به ویژه تمرینات پشت‌ بازو است.

در حقیقت شاوی ری این فلسفه را در تمامی تلاش‌های تمرینی‌ اش استفاده می‌کند ، بنابراین هرگز نمی‌شود از او پرسید که کدام حرکت تمرینی برای فلان عضله بهتر است.
شاون می‌گوید: برای هیچ گروه عضلانی یک تک حرکت عالی ندارد. اگر چنین بود من خودم برای هر عضله فقط یک حرکت اجرا می‌کردم.

من وقت خودم را در باشگاه باکار کردن روی تمامی تجهیزات وحرکات موجودبیهوده تلف نمی‌کنم. بلکه در هر جلسه تعدادی از آنها را طبق اصول خاصی به کار می‌گیرم.
او می‌گوید: قبول دارم که هرکس برای خودش یک یا دو حرکت مورد علاقه دارد.
شاون این‌ طور ادامه می‌دهد : ” من یک حرکت وزنه آزاد دوست دارم چرا که در آن می‌توانم  وزنه زیادی به کارببرم مثل حرکت پشت‌ بازوخوابیده با هالتر. برای این حرکت به پشت روی یک نیمکت صاف دراز  می‌کشم و با دستانی نزدیک به ‌هم هالتر را می‌گیرم . وزنه را تا  روی پیشانی در یک مسیر نیم‌دایره‌ ای پائین می‌برم و سپس مجدداً آرنج‌ها را باز می‌کنم تا وزنه به‌جای اول بازگردد و بازوها عمودبر زمین شوند.این حرکت سختی است که نمی‌توانید درآن تکرارهای زیادی اجرا کنید و به سوزش چندانی دست یابید اما حرکت بسیار حجم‌سازی است.“


شاون به‌عنوان یک قانون دیگر می‌گوید: ”کلید رشد دادن پشت‌ بازوها استفاده از تمامی ابزار در دسترس است.
اگر برای بازوها ۲۵حرکت تمرینی مختلف وجود داردپس دیگر لزومی ندارد که برای ۲ جلسه تمرین بعدی  همان ۴  حرکت جلسه  قبل را اجرا کنید . سعی کنید از تمامی  حرکات تمرینی موجود در برنامه‌ های متوالی استفاده کنید تا تنوع ایجاد شود.“
تنوع در انتخاب حرکات تمرینی تنها بدن را از عادت کردن با یک برنامه  تمرینی خاص باز می‌دارد. بلکه باعث می‌شود بازوهایتان مثل شاون ری کامل ساخته شوند . همان بدنسازی که توانست بیش از یک دهه جزء ۵ نفر اول مستر المپیا باشد.
شاون درباره بالانس عضلات می‌گوید: بالانس در عضلات از ایجاد تغییرات در برنامه‌هائی تمرینی حاصل می‌شود . من دوست دارم که جلو بازو و پشت بازوهایم را باهم تمرین دهم، اما همیشه یک جلسه در میان اولویت آنها را با هم تعویض می‌کنم. یعنی اگر یک هفته جلو بازو را اول تمرین دهم،جلسه بعدی پشت‌ بازوها را اول تمرین خواهم داد.اگر همیشه جلو بازوهارا اول تمرین دهید به رشدپشت بازوهای خودلطمه خواهیدزد چراکه هروقت نوبت تمرین آنها می‌رسددرپر انرژی‌ترین حالت خود نیستید.

 

شاون به‌عنوان یک قانون برای خود ۴ حرکت را در ۴ ست به‌صورت هرمی با دامنه تکرار ۸ الی ۱۵ تکرار اجرا می‌کند. او می‌گوید : در اولین ست ۱۵ تکرار اجرا می‌کنم تا عضلاتم گرم شوند. سپس وزنه را اضافه می‌کنم و ۱۲ تکرار می‌روم  و در سومین ست هم باز وزنه را زیاد می‌کنم و ۱۰ تکرار می‌روم. ست چهارم را نیز با حداکثر وزنه ‌ای که بتوانم ۸ تکرار اجرا کنم، حرکت را انجام می‌دهم. با این روند برای حرکت تمرینی دوم دیگر عضله کاملاً گرم شده است و نیازی نیست که ست گرم کردنی برایش اجرا کنید و بنابراین می‌توانید مستقیم سراغ وزنه اصلی بروید.
شاون هرگز فقط به خاطر رسیدن به حجم یافقط به خاطر تفکیک کردن عضلاتش تمرین نمی‌کند. بلکه همواره ترکیبی از این دو هدف را دنبال می‌کند . حتی در یک جلسه تمرینی هم این ترکیب قابل  لمس است . این ورزش فریبنده است بنابراین باید روی آن چیزهائی که مهم هستند تمرکز کنید و برای این منظور می‌توانید فقط یک نگاه به آینده بکنید تا نکات مهم را متوجه شوید.
در این ورزش واقعاً  کسی فکر نمی‌کند که قطر بازو هایتان چه ‌قدر است . بلکه همه  درباره ظاهر زیبای بازوهایتان فکر و صحبت خواهند کرد.



نکات

▪ اگر پشت بازوهای شما دیر رشد هستند شاوی ری توصیه می‌کند ابتدا در ذهن خود به عضله مذکور اولویت دهید.او می‌گوید:وقتی که این عضله راتمرین می‌دهید درذهن خودبازوهای بدنساز موردعلاقه خود راتصور کنید.می‌توانید خودتان راجای من یاجای کوین لورون فرض کنید.این تکنیک را حرفه‌ای ها استفاده می‌کنند.
▪ مهم ‌ترین نکته‌ای که باید هنگام تمرین دادن پشت بازو ها مدنظر قرار  دهید این است که
برای بدنسازان واقعی سطحی وجود ندارد. هرچیزی که اجرا می‌کنید باید پیشرفته باشد. خودتان را با این فکر که یک بدنساز سطح متوسط  هستید از اجرای تمرینات پیشرفته  باز ندارید . اجرای حرفه‌ای تمرین ازداشتن تمرکزصحیح حاصل می‌شود.شما ذهن خود را درست کنید، بدن خودش پیروی می‌کند.
▪ بهترین تکنیک تمرینی برای من در تمرینات پشت بازو این است: دامنه کامل حرکتی تنها راه برای ساختن شکل نعل کامل در پشت بازو ها است . پشت بازو ها در بخش پائین هر حرکت یعنی در نقطه اوج انقباض است که مستقیماً کار می‌کنند.
▪ زمانی که روی صحنه مسابقه فیگور پشت بازو از پهلو را اجرا می‌کنید آرنج اندکی خمیده است و ران پا هم در حالت خمیده  قفل می‌شود . این درست همان حالتی است که باید  حین اجرای تمامی حرکات پشت بازو در بدن به وجود آورید تا به اوج انقباض عضلانی برسید.





نوع مطلب : ورزشی، 
برچسب ها : شاون ری، پشت بازو، بدنسازی، پرورش اندام، تمرین پشت بازو، برنامه تمرینی شاون ری، تمرین پشت بازو با شاون ری، عکس های شاون ری، بازو، SHAWN RAY،
لینک های مرتبط :

جمعه 26 فروردین 1390
پنجشنبه 16 شهریور 1396 06:34 ق.ظ
I was suggested this website by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as nobody
else know such detailed about my trouble. You are amazing!
Thanks!
پنجشنبه 16 شهریور 1396 05:54 ق.ظ
Hi to every one, it's genuinely a fastidious for me to pay a visit this website, it contains priceless Information.
دوشنبه 30 مرداد 1396 07:52 ب.ظ
Hello to all, the contents present at this web site are actually remarkable for
people experience, well, keep up the nice work fellows.
جمعه 13 مرداد 1396 06:13 ق.ظ
Hi there! Quick question that's entirely off
topic. Do you know how to make your site mobile friendly?
My site looks weird when browsing from my iphone.
I'm trying to find a theme or plugin that might be able to
resolve this issue. If you have any suggestions, please share.
Thank you!
سه شنبه 6 تیر 1396 06:42 ب.ظ
My brother suggested I might like this blog. He was once totally right.
This put up truly made my day. You can not consider just how so much
time I had spent for this info! Thanks!
یکشنبه 4 تیر 1396 03:15 ب.ظ
Hello my friend! I want to say that this post is
awesome, great written and include approximately all
important infos. I'd like to look extra posts like this.
پنجشنبه 18 خرداد 1396 06:10 ب.ظ
Hi my loved one! I wish to say that this article is
awesome, nice written and include almost all vital infos.
I would like to look extra posts like this .
جمعه 12 خرداد 1396 11:17 ب.ظ
Excellent post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!

Extremely helpful information specially the remaining phase :) I handle such info a lot.
I was looking for this particular information for a long time.
Thank you and best of luck.
چهارشنبه 3 خرداد 1396 08:37 ب.ظ
I'm gone to tell my little brother, that he should also visit this website on regular basis to obtain updated from
most up-to-date information.
شنبه 2 اردیبهشت 1396 05:51 ب.ظ
Appreciate the recommendation. Let me try it
out.
چهارشنبه 30 فروردین 1396 06:15 ق.ظ
Amazing blog! Do you have any tips for aspiring writers?
I'm planning to start my own site soon but I'm a little lost on everything.
Would you advise starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many options
out there that I'm totally confused .. Any tips? Bless you!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :